Informationssida
Din beställning
- Beställning och betalning
- Leveranstid och frakt
- Returer och garantier
- Kundtjänst
Våra produkter
- Att hänga upp en hängmatta
- Användning och underhåll
- Fairtrade
- Hem
- Beställning och betalning för din beställning
Beställning och betalning
Beställning
Hur gör jag en beställning?
Lägg produkten du väljer i kundvagnen genom att klicka på knappen "Lägg till i kundvagnen". Klicka sedan på "Gå till kassan" för att betala. Ange dina uppgifter och följ stegen. Först när du klickar på knappen "Betala beställning" är din beställning slutgiltig.
Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
Ja, det är möjligt. Under beställningsprocessen kan du uppge en annan leveransadress när du anger dina personuppgifter. Fakturan skickas till den angivna e-postadressen. Leveransen innehåller endast produkterna (ingen faktura).
Tyvärr kan du inte lägga till ett personligt meddelande i beställningen.
Kan jag också hämta min beställning?
Ja, det är möjligt. Klicka här för våra adressuppgifter och mer information.
Får jag ett meddelande när jag har lagt en beställning?
Du får omedelbart en orderbekräftelse. Om du betalar beställningen direkt får du fakturan på samma gång. Du kommer att få leveransbekräftelsen med spårningskod när vi har överlämnat din beställning till vår transportör.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Så länge du inte har betalat för beställningen behöver du inte ändra eller avbryta beställningen. Gör helt enkelt en ny beställning. Den gamla beställningen avbryts automatiskt efter några dagar.
Om du vill ändra eller avbryta en betald beställning rekommenderar vi att du kontaktar kundservice så snart som möjligt.
Kan jag beställa en produkt som inte finns på er webbplats?
Om du vill beställa något som inte längre finns på vår webbplats så råder vi dig att kontakta kundservice. Då kan vi berätta om produkten snart kommer att vara tillbaka i lager.
Kan jag beställa som företag?
Det går bra! Ange bara ditt företagsnamn i utcheckningen. Är företaget beläget i EU men utanför Nederländerna? Då ska du sedan också fylla i företagets momsregistreringsnummer. Vi kommer då att ge dig en faktura för omvänd moms.
Kan jag få rabatt om jag gör en stor beställning?
Ja! Rabatten räknas automatiskt ut i varukorgen.
- 0 - 4 produkter = 0 % rabatt
- 5 - 9 produkter = 5 % rabatt
- 10 - 19 produkter = 10 % rabatt
- 20 - 29 produkter = 15 % rabatt
- 30 - 49 produkter = 20 % rabatt
- 50 - 99 produkter = 25 % rabatt
- 100+ produkter = 30 % rabatt
Varje hängmatta, hängstol och stativ räknas som en produkt. Tillbehör räknas inte men är inte undantagna från rabatten. Rabatten baseras på ordinarie försäljningspris. Kampanjer och (paket)rabatter gäller inte.
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Webbutiken visar alltid aktuellt lager och priser. Om det inte finns någon beställningsknapp på produktsidan finns produkten inte längre i lager.
Vi kan inte säga när produkten kommer att finnas i lager igen. Produkterna tillverkas i Sydamerika, Asien och Europa. Leveranstider är mycket svåra att förutse. Det kan ta veckor till månader. Vi rekommenderar därför att du väljer ett alternativ. Vi kan inte heller reservera produkter åt dig i förväg.
Betalning
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Beroende på vilket land du väljer kan du betala med följande betalningsmetoder:
Apple Pay: Säker betalning med din Apple-enhet.
Kreditkort: Säker betalning med ditt kreditkort.
PayPal: Säker betalning med ditt PayPal-konto.
banköverföring: Betala med banköverföring enligt instruktionerna som mottagits via e-post.
BanContact: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
Belfius: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
EPS: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
Giropay: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
iDEAL: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
KBC: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
Klarna - Betala senare: Betala inom 14 dagar efter att du har mottagit produkterna.
Klarna - Delbetalning: Betala inom 3 till 36 månader efter att du har mottagit produkterna.
MyBank: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
Przelewy24: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
SOFORT-bank: Säker betalning med internetbank via din personliga bank.
Kan jag betala efter leverans?
Du kan betala i efterhand med Klarna. Klarna är tillgängligt för konsumenter i följande länder: Belgien, Danmark, Tyskland, Finland, Nederländerna, Österrike, Storbritannien, Sverige.
Företagskunder kan betala i efterhand med Billie. Billie är tillgänglig för företagskunder i följande länder: Tyskland, Nederländerna, Österrike, Sverige.
Kan jag betala med postförskott?
Vi erbjuder inte postförskott. Betalning kontant till föraren vid leverans är därför inte möjlig. Välj en efterbetalningsmetod eller betala med kreditkort så att ditt köp är försäkrat.
Hur fungerar betalning med kreditkort?
I beställningsprocessen väljer du "Kreditkort" som betalningsalternativ. I nästa steg kan du ange dina kreditkortsuppgifter på en säker sida. Vi accepterar alla kreditkort.
Hur fungerar betalning via banköverföring?
Du väljer "banköverföring" i beställningsprocessen; i nästa skärm ser du betalningsspecifikationerna, som du får efter bekräftelse via e-post. Du kan nu lugnt överföra beloppet till vårt IBAN-nummer, med rätt referensnummer. Det tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar att behandla banköverföringen.
Hur fungerar betalning med Klarnas betalningsmetod Betala senare?
Med Klarnas "Betala senare" kan du betala för din beställning efter att du har tagit emot den och beslutat att behålla den. På så sätt betalar du aldrig för det du skickar tillbaka.
Att betala med Klarna är enkelt och säkert. Betalningsuppgifterna för ditt köp kommer att listas på fakturan du får från Klarna. Du har 14 dagar på dig att betala Klarna-fakturan.
Klarna utför en datakontroll för att godkänna din begäran om att betala senare. Klarna har en strikt integritetspolicy som beskrivs i företagets integritetsmeddelande. Om din begäran om Betala senare oväntat inte godkänns kan du naturligtvis betala med någon av våra andra betalningsmetoder.
För frågor om betalning av en Klarna-faktura måste du kontakta Klarna. Det är för att du har ett avtal med Klarna. Vi kan inte se dina utestående belopp eller betalningar.
Behandlas alla betalningsmetoder lika snabbt?
Alla beställningar behandlas omedelbart efter betalning. Om du beställer och betalar före 16:00 på arbetsdagar kommer paketet att skickas samma dag.
En beställning som betalas med banköverföring tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Välj en av metoderna för direktbetalning när du vill få din beställning direkt.