Informationssida
Din beställning
- Beställning och betalning
- Leveranstid och frakt
- Returer och garantier
- Kundtjänst
Våra produkter
- Att hänga upp en hängmatta
- Användning och underhåll
- Fairtrade


- Hem
- Leverans- och fraktkostnader för din beställning
Leverans- och fraktkostnader

Leverans
Vad är leveranskostnaderna för min beställning?
⚠️ Update: Vi skickar alltid din beställning samma arbetsdag. Leveransföretagen gör också sitt yttersta. På grund av leveransföretagens enorma arbetsbelastning kan det dock uppstå en försening. Speciellt för stora lådor (hängmattestativ) bör du ta hänsyn till en fördröjning.
Skicka ett e-postmeddelande till oss om ingen leverans har skett efter 5 dagar + normal leveranstid.
Leveranstid* | Leveranskostnad* | Returkostnad* | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1–2 dagar | Gratis | Gratis | |
2 dagar | Gratis | Gratis | |
2 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–5 dagar | Gratis | Gratis | |
|
3–7 dagar | 419 kr | 419 kr |
*Leveranstid: Förmodar normal belastning för våra transportbolag.
* Fraktkostnader: Beställningar på över 300 kr har gratis frakt. Annars kostar det 79 kr.
* Returkostnader: Beställningar på över 300 kr kan returneras gratis. Annars kostar det 79 kr.
När kommer min beställning att levereras?
Om du har slutfört din beställning och betalat på en vardag före kl. 16.00 behandlar vi din beställning samma dag och överlämnar den till transportören. För leveranstider per land, se listan ovan.
Valde du betalning via banköverföring? Då kommer din beställning att överlämnas till transportör när betalningen har tagits emot. Vanligtvis tar detta en till tre dagar.
Du får spårningsuppgifter & kod via e-post. När din beställning har skannats i det första sorteringscentret blir spårningskoden aktiv. Normalt sker detta efter 20:00 på vardagar.
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Lagerstatus anges på produktsidan. Om produkten inte finns i lager får du ett extra meddelande i kundvagnsskärmen.
Vad händer när jag beställer flera produkter med olika leveranstider?
Vi väntar tills beställningen är fullständig så att vi kan skicka den till dig på en gång. Om du föredrar att få en viss produkt tidigare, gör två separata beställningar.
Vem levererar min beställning?
Nästan alla leveranser utförs av DPD och GLS. De kommer att leverera din beställning under dagen till leveransadressen som du anger.
Om du har problem med leveransen, kontakta transportören direkt eller kontakta vår kundservice.
DPD / PostNord SE: Besök hemsidan, ring 0771 33 33 10
GLS / DB Schenker SE: Besök hemsidan, ring 020 22 00 45
Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?
Om du inte är hemma vid leveransen levererar transportören ditt paket till närmaste postombud eller kommer igen nästa dag.
Ett meddelande som lämnats i ditt e-postkonto, din brevlåda eller på spårningssidan informerar dig om vid vilket postombud ditt paket har lämnats eller att det kommer igen nästa dag.
Du ansvarar för att hämta ut ditt paket i tid hos postombudet. Om du inte hämtar paketet inom fem dagar kommer det att returneras till oss. Vi kommer då att dra av 79 kr från det belopp som ska återbetalas.
Kan jag boka en viss leveranstid?
Tyvärr är det inte möjligt för oss att boka len viss leveranstid. Vi är helt beroende av transportören och körvägen.
I de flesta fall får du veta att de kommer mellan vissa klockslag. Det är också möjligt att ge nya instruktioner vid det tillfället. Till exempel tillstånd att lämna paketet vid dörren eller leverans till ett postombud.
Om du ger ett sådant avlämningstillstånd blir du då ansvarig för paketet. Du kan inte hålla oss eller transportören ansvariga för saknade, stulna eller våta paket.
Kan min beställning skickas direkt till postombud?
Det är möjligt. Välj "Leverans till postombud" i kassan som leveransmetod. Du kommer att se en karta med postombud som ligger nära adressen du angav. Klicka på det postombud där vill hämta ut ditt paket och klicka på "Välj detta postombud". Data kommer att visas i kassaskärmen och du kan fortsätta att slutföra ordern.
Leveransadressen förblir oförändrad i vår orderbekräftelse, men postombudets adress anges på spårningssidan.
Du ansvarar för att hämta ditt paket i tid hos postombudet. Om du inte hämtar paketet inom fem dagar kommer det att returneras till oss. Vi kommer sedan att dra av 79 kr från det belopp som ska återbetalas.
Vissa postombud stänger under semesterperioderna. Det är därför möjligt att ett postombud inte längre är aktivt när avsändningen sker. Vi skickar sedan paketet automatiskt till din hemadress.

Hämtning
Var är Hängmatta Butik belägna?
Vi ligger i Dedemsvaart. Det ligger i östra delen av Nederländerna. Vår exakta adress är:
Hängmatta Butik
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nederländerna
Vad är era öppettider?
Vi har öppet vardagar (måndag till fredag) från kl 09:00 - 17:00.
Innan du besöker oss, var snäll och kontakta kundservice först, för ibland är vi väldigt upptagna eller tillfälligt frånvarande.
Är det möjligt att betala när man hämtar beställningen?
Ja, det går att betala kontant. Vi har ingen bankomat på plats, men du kan ta ut pengar i stadens centrum.
Kan jag även se och testa produkterna först?
Vi har inte alla våra produkter utställda. Men vi har alla hängmattor, hängstolar, ställningar och andra produkter på lager, så du kan prova nästan alla våra hängmattor och hängstolar!
Tips: kom bara och prova hängmattan om du är ordentligt utvilad. Du skulle inte vara den första som somnar i en av hängmattorna!Har du några frågor om den här produkten?
