Returer och garantier

Är hängmattan större än förväntat, eller är färgerna en besvikelse? Inga problem! På Hängmatta Butik kan du, upp till 365 dagar efter mottagandet, meddela att du häver köpet. Från det ögonblick du meddelar oss att du ångrar köpet har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten. Vilket är ganska avslappnat!

365 dagar för oanvända varor

På Hängmatta Butik är det möjligt att ångra din beställning inom 365 dagar efter mottagandet av köpet. Du kan sedan returnera produkten utan kostnad, förutsatt att du följer vårt returförfarande som anges under rubriken "Returnera en vara". Om du på eget initiativ returnerar en produkt till vår returadress kommer du debiteras de direkta kostnaderna för returen. Du måste returnera artiklarna i oskadat och nytt skick och om möjligt i originalförpackningen. Kostnader kan debiteras om varorna är skadade.

Ett års garanti

Hängmatta Butik erbjuder ett års garanti på alla varor som du köper från oss. Finns det ett produktionsfel på varan? Beroende på defekten kommer varan ersättas helt eller delvis. I detta fall betalar vi naturligtvis även fraktkostnaderna. Denna extra garanti gäller utan att det påverkar dina lagstadgade konsumenträttigheter. Lagstadgad garanti innebär att en produkt måste vara eller göra vad konsumenten rimligen kan förvänta sig av den.

Det är bäst att först kontakta oss innan du returnerar varorna till oss under garantin. Du kan nå oss på 010 7502867 eller via e-post på info@hangmattabutik.se

Hur vi behandlar din retur

När du returnerar en produkt kommer den behandlas inom fem arbetsdagar. Du kommer få ett e-postmeddelande från oss när vi har behandlat returen. Det totala inköpspriset, inklusive eventuella kostnader för returfrakten, återbetalas till ditt kontonummer så snart som möjligt och senast 14 kalenderdagar efter avbeställningen. Om du bara returnerar en del av din beställning återbetalas inte fraktkostnaderna. Vi återbetalar dig med samma betalningsmetod som du använde när du gjorde den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har begärt något annat. Oavsett vilket debiterar vi dig inte några kostnader för en sådan ersättning. Vi kan vänta med att återbetala dig tills dess att vi har fått tillbaka varorna, eller tills dess att du har visat att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som inträffar först.

Returnera en vara

Du måste först begära en kostnadsfri DPD-returetikett. På så sätt kan du returnera produkterna till vår adress utan kostnad.

Hängmatta Butik
Moerheimstraat 81
7701 CC Dedemsvaart
Nederländerna

Klicka här för att få en etikett för kostnadsfri retur.

För alla artiklar du vill returnera ber vi dig att om möjligt att packa dem tillsammans med den begärda etiketten i originalförpackningen, inklusive paketet, fakturan eller orderbekräftelsen och ta dem till en DPD Parcel Shop (i vissa fall kan DPD komma och hämta upp varorna hos dig). Du måste returnera varan till oss inom 14 dagar efter det att du meddelat oss.

Vi skulle verkligen uppskatta om du på fraktsedeln kan beskriva varför du returnerar varan. Detta gör returprocessen mycket enklare. Du kan även använda exempelformulär för ångerköp men det är bättre att använda det här formuläret.

Returnera en vara - Marknadsplatser (t.ex. Amazon)

Logga in på ditt Marketplace-konto (t.ex. Amazon) och rapportera din retur där. Du kommer få returinstruktionerna från marknadsplatsen. Vi kan endast behandla din retur om den rapporteras via marknadsplatsen.

Lämna in ett klagomål

Vi har ett annat förfarande för rapportering av klagomål (eller defekter) än för varureturer. Vi ber dig meddela oss om klagomålet så snabbt som möjligt. Detta kan göras per telefon eller via e-post. Se kundtjänstsidan för våra kontaktuppgifter och öppettider.

Vi svarar på ditt klagomål inom 14 dagar och i samråd med dig löser vi problemet så snart som möjligt. Om du meddelar oss om klagomålet via e-post ber vi att du anger fakturanummer och ditt telefonnummer (ange även vilken tid på dagen du kan nås) så att vi kan kontakta dig. Vår maximala svarstid är 5 arbetsdagar.

Om det inlämnade klagomålet inte kan lösas på ett tillfredsställande sätt, kan du skicka ett klagomål till Thuiswinkel Disputes Committee på: http://www.sgc.nl. Eller till http://ec.europa.eu/consumers/odr.