Returer och garantier


Palm Trees - Hängmatta Butik

Returer


Kan jag returnera min beställning?

Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du returnera det till oss 365 dagar efter mottagandet. Under denna period kan du returnera beställningen om den är oskadad, så nära det ursprungliga skicket som möjligt och, om möjligt, i originalförpackningen.

Produkten måste vara utan skador och inte innehålla några spår av användning. Om produkten är skadad eller används är det möjligt att du får betala fullt pris.

Du bör vika ihop en hängmatta eller hängstol snyggt och lägga den i förvaringspåsen om sådan finns. Du fick produkten snyggt, vi vill ha den snyggt tillbaka också. Om vi själva måste vika ihop hängmattan eller hängstolen och/eller lägga den i förvaringspåsen debiterar vi 10 €. Om produkten är smutsig debiterar vi 50 % av detaljhandelspriset.



Kan jag byta min beställning mot en annan produkt?

Tyvärr är det inte möjligt. Vi återbetalar alltid beloppet.

Vill du få en annan produkt med en gång? Beställ och betala då den nya produkten direkt i vår webbshop.



Vad är returkostnaderna?

EU countries 0 kr returkostnader för order över 300 kr*

EU countries 79 kr returkostnader för beställningar under 300 kr*


Vid en retur av en del av de köpta produkterna kommer vi att debitera dig för returkostnaderna om det totala beloppet för produkterna som behålls efter returen är mindre än 300 kr.

* De ovan nämnda returkostnaderna gäller endast om du följer vårt returprocedur som anges under "Hur returnerar jag min beställning?". Returetiketten kan skapas gratis, vi drar av ovanstående kostnader från beloppet som ska återbetalas.

Om du på eget initiativ returnerar en produkt till vår returadress får du själv stå för de direkta kostnaderna för att returnera produkten.



Kan jag returnera min beställning när som helst?

Du har en betänketid för returnering på 365 dagar med oss. När du har meddelat att du vill avbryta ditt köp har du fortfarande 14 dagar på dig att returnera produkten. Du räknas som i tid om du returnerar varorna innan den 14-dagarsperioden har gått ut.

Din betänketid går ut 365 dagar efter den dag då du eller en av dig utsedd tredje part (inte transportören) fysiskt har mottagit produkten. Rätten till återbetalning upphör efter 365 dagar, varefter garantiperioden på ett år träder i kraft.

Produkten måste vara utan skador och inte ha några spår av användning. Om produkten är skadad eller används är det möjligt att du får betala fullt pris.

Du bör vika ihop en hängmatta eller hängstol snyggt och lägga den i förvaringspåsen om sådan finns. Du fick produkten snyggt, vi vill ha den snyggt tillbaka också. Om vi själva måste vika ihop hängmattan eller hängstolen och/eller lägga den i förvaringspåsen debiterar vi 10 €. Om produkten är smutsig debiterar vi 50 % av detaljhandelspriset.



Hur returnerar jag min beställning?

Du kan begära en returetikett via länken nedan:

EU countriesEU-länder: Begär en EU-returetikett.

NorwayNorge: Begär en NO-returetikett.

SwitzerlandSchweiz: Begär en CH-returetikett.

Returnerar du en försändelse från Schweiz? Fäst både returetiketten och tulldokumenten (3x) på utsidan av paketet.

United KingdomStorbritannien: Begär en UK-returetikett.


Se till att du förpackar försändelsen säkert: du är juridiskt ansvarig för returförsändelsen och dess förpackning. Använd därför robust förpackning och tillräckligt med tejp. Om produkten inte har förpackats väl kan skador uppstå. Om vi inte kan sälja produkten som ny är det möjligt att vi debiterar dig.



Kan postombud vägra att ta emot min retur?

Alla postombud accepterar inte stora paket. Om du vill returnera ett stort paket med vår returlösning och det vägras av postombud måste du hitta ett annat postombud.

Vår erfarenhet är att detta nästan aldrig händer, bara ibland när våra största hängmatteställningar returneras.

Du kan alltid välja att lämna tillbaka ett sådant paket på eget initiativ. De direkta kostnaderna för att returnera paketet kommer du dock få stå för själv.



Kan ni hämta returen från mitt hem?

Det är vanligtvis möjligt men vi tar ut en avgift för denna tjänst. Den minsta avgiften för det blir € 14, men det beror på storleken på paketen. Begär en upphämtning.



Hur returnerar jag en Amazon-beställning?

Logga in på ditt Amazon-konto och registrera din retur. Vi kan inte behandla din retur om den inte är registrerad via Amazon. Du måste alltid följa Amazons returpolicy. Detta kan innebära olika villkor eller högre returkostnader.



Hur snabbt kommer min retur att behandlas?

När du returnerar en produkt hanteras och behandlas ärendet inom 5 arbetsdagar. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss när vi har behandlat returen. Det totala inköpspriset, inklusive eventuella fraktkostnader för spedition, återbetalas till ditt kontonummer så snart som möjligt och senast 14 kalenderdagar efter avbruten beställning. Om du bara returnerar en del av din beställning återbetalas inte kostnaderna för leverans.

Vi betalar tillbaka dig med samma betalningsmetod som du gjorde den ursprungliga transaktionen med, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat; i vilket fall som helst kommer vi inte att lägga till några avgifter för den återbetalningen. Vi kan vänta med återbetalning tills vi har fått tillbaka varan, eller tills du har visat att du har returnerat varan, beroende på vad som inträffar först.



För att utnyttja ångerrätten måste du informera oss skriftligen, per post, fax eller e-post för att häva avtalet. För detta ändamål kan du använda EU:s ångerrättsformulär (PDF), men det är inte nödvändigt. Att istället använda länkarna ovan blir enklare och snabbare. Om du använder dig av ångerrättsprocessen måste du skicka produkten inom 14 dagar till vår returadress.



Palm Trees - Hängmatta Butik

Frågor och garantier


Min beställning är ofullständig, vad ska jag göra?

Kontrollera igen om du redan har packat upp allt. Små föremål kan ligga kvar i förpackningen.

Stora produkter levereras i två delar. Det händer ofta att det ena paketet kommer tidigare än det andra. Kontrollera därför din e-post om du inte har fått spår och spår från oss två gånger.

Har du kontrollerat allt och saknas det fortfarande delar? Vänligen kontakta kundtjänst direkt och meddela oss även om kartongen eller fraktväskan är skadad eller öppnad.

Lägg alltid till bilder på hur du tog emot beställningen. På så sätt kan vi hjälpa dig snabbare och mer effektivt.

Obs: du måste kontrollera om du har fått allt inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Därefter kan vi inte längre skicka produkter eller delar gratis. Alla separata delar och tillbehör kan enkelt beställas via vår hemsida.



Min beställning är skadad, vad ska jag göra?

Ta foton av den fortfarande oöppnade förpackningen och sedan på de skadade föremålen omedelbart! Skicka bilderna till vår kundtjänst så löser vi problemet åt dig.< /p>

Vi kommer alltid att be dig om bilder först för att kunna erbjuda en bättre lösning.

Obs: Du måste kontrollera om produkten är i gott skick inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Därefter kan vi inte längre skicka produkter eller delar gratis. Alla separata delar och tillbehör kan enkelt beställas via vår hemsida.



Var kan jag skicka klagomål?

Har du ett klagomål om en viss produkt, om våra tjänster eller om leveransen av din beställning? Vi har ett annat förfarande för rapportering av klagomål (eller defekter) än för returnering. Vi ber dig att informera oss om klagomålet så snart som möjligt. Detta kan göras per telefon eller via e-post. Gå till vår kundservice för våra kontaktuppgifter och öppettider.

Vi besvarar ditt klagomål inom 14 dagar och löser problemet så snart som möjligt, i samråd med dig. Om du informerar oss om ditt klagomål via e-post ber vi dig ange ditt beställningsnummer och telefonnummer (ange vilka tider du kan nås om så behövs) så att vi kan kontakta dig. Vi har en maximal svarstid på 5 arbetsdagar.

Om det inlämnade klagomålet inte kan lösas på ett tillfredsställande sätt kan du skicka klagomål- eller tvistärenden till nederländska tvistlösningskommittén Thuiswinkel på: www.sgc.nl. Eller EU:s tvistlösningskommitté via ec.europa.eu/consumers/odr.



Hur lång är garantitiden?

Vi har ett års garanti på alla dina köp hos Hängmatta Butik!

Denna tilläggsgaranti gäller utan att det påverkar dina lagstadgade rättigheter som konsument. Rättslig garanti innebär att en produkt är eller måste göra vad konsumenten rimligen kan förvänta sig.



Vilka certifieringsmärkningar är ni anslutna till?

Vi samarbetar med olika organisationer för att garantera den bästa kvaliteten på våra tjänster och produkter.

Vi är därför anslutna till följande kvalitetsmärkningar.

E-commerce Europe Logo Shopping Secure Logo Secure SSL Logo

FSC Logo GOTS Logo OEKO TEX Logo

Endast produkter som är märkta som sådana på denna webbplats är FSC®-, GOTS®- eller OEKO-TEX®-auktoriserade.



Vad är er kontaktinformation?

Om du vill komma i kontakt med oss kan du skicka e-post till info@hangmattabutik.se eller ring 010 7502867 (lokala telefonipriser).

Vi är tillgängliga för dig på vardagar från 09:00 - 17:00.

Se vår fullständiga företagsinformation.


Har du några frågor om den här produkten?

Ebba Karlsson

Ring hängmattejouren